GroupM Labs Stage

GroupM

Bij GroupM, voormalig Greenhouse NL, heb ik mijn stage gelopen. Ik heb gewerkt in het Labs team waarbij de focus lag op het onderzoeken en experimenteren met nieuwe technologieƫn om te kijken wat voor toepassingen hier in liggen binnen marketing. Hier heb ik vervolgens de focus gelegt op Artificiƫle intelligentie zoals ChatGPT en Midjourney. Hiernaast kwamen er ook kleine opdrachten tussendoor.

Hieronder staan een paar dingen die ik kan laten zien waar ik aan heb gewerkt van research tot uitwerking.

Stage HBO
Labs builder
bolletje
Sequence 01_1
Sequence 01
Sequence 01_2

Een van de kleinere opdrachten die tussendoor kwam was voor een programma van GroupM, genaamd Acaemy Masters, waarbij er opdrachten gegeven werden aan leerlingen van CMD Den Bosch in een wedstrijdverband om kennis te maken met het bedrijfsleven.
Als prijs voor de best scorende leerlingen moest een NFT gemaakt worden waaraan bepaalde voordelen hangen zoals een versneld sollicitatieproces en de steun van Tim Deynen, voornamelig directeur Labs EMEA.

Ik mocht in overleg met Tim deze NFT ontwerpen als ad-hoc project met een deadline van 3 dagen. De animaties en afbeeldingen heb ik gemaakt en samengesteld in Blender, Photoshop en After Effects. Uiteindelijk is deze NFT ook werkelijk "echt" gemaakt of 'minting' zoals dat dan heet. De NFT is hier te zien.

Een van de grotere projecten waar ik aan heb gewerkt tijdens deze stage is het onderzoeken en verkennen naar mogelijkheden van Ai binnen marketing. Dit project was voorgekomen na het verzoek of ik met het uiteindelijke project op NextM wou staan, een corporate event van GroupM die elk jaar een ander thema heeft, in dit geval het thema "Point of no return".

Het project heeft zich dus gefocust op het punt waar Ai niet meer weg te denken is uit ons alledaagse leven. Is dat een goed of slecht iets? Dat is wat je je moet afvragen, maar de video geeft vooral aandacht aan de mogelijkheden die er mogelijk liggen binnen marketing.